- Worldwide
- Austria
- Belgium
- Bulgaria
- Czech Republic
- France
- Germany
- Iceland
- Italy
- Marché International
Corporate Social Responsibility
Als een travel retailer die dagelijks honderdduizenden reizigers bedient, is het voor ons belangrijk om onze bedrijfsvoering continue aan te passen om bij te dragen aan een duurzamere industrie.
In 2019 hebben we PEPS (Planet.Ethics.People.Social) gelanceerd, een resultaatgerichte CSR strategie met vier pijlers, afgestemd op de wereldwijde belangen van de travel retail industrie.
Dit PEPS programma vormt de kern van onze strategie en besluitvorming in ons streven om ons in te zetten voor een betere wereld.
Planet
We streven ernaar onze ecologische voetafdruk te verkleinen en de duurzaamheid van onze activiteiten te vergroten.
Lees meer

Om onze ecologische voetafdruk te verkleinen en de duurzaamheid van onze activiteiten te vergroten, zetten we ons in voor:
- Afstand nemen van alle niet-herbruikbare plastic verbruiksartikelen in alle groepsconcepten voor 2025
- Verminderen van het energieverbruik in alle winkels
- Verminderen van voedselverspilling met 50% voor 2025
- Ontwikkelen van lokale gerechten en producten in alle restaurants en winkels
Lees meer
Ethics
We handelen verantwoordelijk en met de grootst mogelijke betrouwbaarheid in het belang van onze mensen, klanten en partners.
Lees meer

Om volgens de hoogste ethische normen te handelen, zetten we ons in voor:
- Ontwikkeling van verantwoorde producten in onze winkels en restaurants (e.g. overschakelen naar 100% kooivrije eieren voor 2025. Eind 2022 is 40% van de aangekochte eieren kooivrij.)
- Implementatie van een anti-omkopingsmechanisme binnen heel de groep voor 2022
- Zorgdragen voor volledige gegevensbescherming van onze klanten en medewerkers
Lees meer
People
Onze medewerkers zijn ons belangrijkste kapitaal en we behandelen elkaar met respect. Lagardère Travel Retail streeft ernaar een goede werkgever te zijn en een veilige werkomgeving te bieden.
Lees meer

We streven ernaar erkend te worden als de meest aantrekkelijke werkgever in de travel retail industrie. Om dit te bereiken, zetten we ons in voor:
- Meten van de medewerkersbetrokkenheid eenmaal per jaar
- Versterken en ondersteunen van interne promoties
- Zorgdragen voor veiligheid en welzijn op het werk
Lees meer
Social
We zijn nauw betrokken bij de samenleving. Hierbij richten wij ons met name op de meest kwetsbaren. Wij ondersteunen door middel van donaties en vrijwilligerswerk.
Lees meer

Wij stimuleren vrijwilligerswerk binnen onze onderneming en maken gebruik van ons netwerk om donaties te geven aan goede doelen. In 2019 bedroegen de totale donaties aan goede doelen van heel de groep €700.000 en meer dan 2,500 collega’s hebben ongeveer 4,500 uur besteed aan vrijwilligerswerk.
Lees meer